Artzok

Artzok

Hogyan NE rajzolj portrét... (profil)

2010. augusztus 09. - Quentin Anderssen

Megpróbálom néhány lépésben bemutatni hogyan lehet könnyen, gyorsan elkészíteni egy portrét ami ugyan tetszetős, avatott szem számára azonban szembetűnő hibákkal rendelkezik.

Először is, a vázlat. Egy jó vázlat a lehető legjobb kiindulópont.

(Bocsi a képminőségért halványra sikerült, de a lényeg azt hiszem kivehető)

Tehát alapesetben a vázlatkészítésnél ajánlott ügyelni az arc, és fejcsontozat arányaira. Ezt az arányvonalak felvitelével jelentősen megkönnyíthetjük. Mint látható én ezeket az arányokat csak részben vettem figyelembe, ennek oka egyrészt az, hogy kútfőből készült a vázlat, másrészt pedig szántszándékkal ejtettem néhány hibát. Néhányat pedig véletlenül de ez az én hibám. De ezért készült ez a rajz, hogy néhányan tanulhassanak belőle. Nos tehát hiányzó arányvonalak, kissé elnagyolt fejszerkezet, és talán a fül még ami nem megfelelő helyen van. Ezenkívül a szeme lehet még zavaró de fejből nem megy a fotoreál.

A vázlatvonalak véglegesítése után én egy kicsit megerősítettem a fő vonalakat. Normál esetben ezután tusfilccel folytatnám de ez ugye ceruzarajz bármennyire is nehezemre esik.:P

Tehát jöjjön aminek jönnie kell, tónusolás után már akár rajznak is kinézhetne az egész, ha nem lenne már a kezdetektől elrontva. Néhány apróbb kiegészítéssel el lehet vonni a szemlélő figyelmét a rajz hibáiról, régi mesterem mondotta volt "minél részletesebb egy rajz annál inkább nem számít mennyire aránytalan"

A bejegyzés trackback címe:

https://artzok.blog.hu/api/trackback/id/tr752209915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása